اخبار دبیاخبار دبی فارسی

لطیفه بنت محمد با سرکنسول ژاپن راه های توسعه مشارکت در صنایع فرهنگی و خلاق را بررسی می کند.

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبر گذاری امارات الیوم، لطیفه بنت محمد بن راشد آل مکتوم، رئیس اداره فرهنگ و هنر دبی، بر عمق پیوندهای فرهنگی که امارات و ژاپن را گرد هم می آورد و سازگاری چشم اندازهای آینده آنها در قبال بخش فرهنگی به عنوان یک ستون محوری تاکید کرد. توسعه همه جانبه و پایدار و تلاش آنها در زمینه توسعه صنایع فرهنگی و خلاق، در چارچوب مشارکت و همکاری راهبردی گسترده‌تر که همواره دو کشور را در بخش‌های مختلف حیاتی در کنار هم قرار داده است .

این امر طی دیداری با جلالتمآب جون ایمانیشی، سرکنسول ژاپن در دبی و امارات شمالی صورت گرفت که در آن مهمترین تحولات در عرصه فرهنگی و خلاقیت جهانی، از جمله ابتکارات کیفی و پروژه های نوآورانه که از جهان حمایت می کنند، مورد بررسی قرار گرفت. راه های توسعه مشارکت های موجود بین دبی، امارات متحده عربی به طور کلی و ژاپن در بخش صنایع فرهنگی و خلاق و آنچه که می توان از آنها توسعه داد و تأثیر گسترش دایره برنامه های تبادل فرهنگی در تقویت. این مشارکت ها از طریق تبادل بهترین تجارب و شیوه ها و همکاری در توانمندسازی استعدادها، انرژی های خلاق و شایستگی های ملی، تقویت آنها و تقویت حضور آنها در این بخش به نحوی که به تحقق اهداف توسعه پایدار کمک کند .

همچنین در این دیدار برجسته‌ترین دستاوردهای فرهنگی و خلاقانه امارات و ژاپن مورد تاکید قرار گرفت و برجسته‌ترین عوامل و نقاط قوتی که باعث شد دبی رتبه اول جهان را در جذب پروژه‌های سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در حوزه فرهنگی و خلاقیت کسب کند، مورد تاکید قرار گرفت. صنایع، با چارچوب‌های نظارتی محرک امارات در دسترس سرمایه‌گذاران، جوی که از خلاقیت و پدیدآورندگان حمایت می‌کند، و محیطی که به انرژی‌های خلاق اجازه شکوفایی می‌دهد و همه قابلیت‌های لازم را برای اطمینان از رونق آنها بسیج می‌کند، مورد بحث قرار گرفت نوآوری در دبی نیز مورد بررسی قرار گرفت .

والاحضرت شیخه لطیفه بنت محمد بن راشد آل مکتوم تجربه فرهنگی پیشگام ژاپن را که بر اساس میراث تاریخی و فرهنگی کهن است ستایش کرد و به قدرت بخش خلاق آن اشاره کرد که از طریق آن توانست الگوی استثنایی ایجاد کند که نقش ژاپن را ارتقاء بخشد. فرهنگ و هنر در توانمندسازی جامعه و دستیابی به آینده ای پایدار برای افراد خود، خاطرنشان کرد: ژاپن از طریق صنایع خلاق خود، با ترکیب سنت ها، آداب و رسوم و پیشگامی های متمایز خود موفق شده است با تفکر نوآورانه، ژاپن توانسته است پل های ارتباطی با جهان بسازد و آن را با تاریخ، فرهنگ و شیوه زندگی خود آشنا کند که به تقویت جایگاه و قدردانی کشورها از آن کمک کرده است .

در این نشست، اداره فرهنگ و هنر دبی: منصور لوثه، مدیر اجرایی بخش عملیات پشتیبانی، مونا الگورگ، مدیر اجرایی بخش فرهنگ و میراث، و دکتر سعید مبارک بن خرباش، مدیر اجرایی بخش هنری و هنری دبی حضور داشتند. بخش ادبیات همچنین با حضور توشیهیده یاساکا، رئیس اداره امور سیاسی و فرهنگی در سرکنسولگری ژاپن برگزار شد .

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا